۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه ۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۸۱ پروژه زودبازده در منطقه ۶ شهرداری مشهد بهره‌برداری می‌شود | محله حر احیا می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۰۶۱۸
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
۸۱ پروژه زودبازده در منطقه ۶ شهرداری مشهد بهره‌برداری می‌شود | محله حر احیا می‌شود
مدیران شهری منطقه ۶ در تور خبری این منطقه از بهره‌برداری از ۸۱ پروژه با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان در قالب پروژه‌های زودبازده منطقه ۶ سخن گفتند.

به گزارش شهرآرانیوز از شرقی‌ترین نقطه شهر براساس مرزبندی‌ها ۱۸۶۹ هکتار متعلق به محدوده منطقه ۶ شهرداری مشهد است. محدوده‌ای با بیش از ۲۳۴ هزار نفر جمعیت که بیش از ۹۰ درصد آن جزو مناطق حاشیه شهر و هدف بازآفرینی است و از فقر امکانات و خدمات شهری به شدت رنج می‌برد. با این همه، اما اجرای پروژه‌های زودبازده، که فرایند آن از سال ۱۴۰۱ به صورت رسمی آغاز شد و نظر و خواست مردم مبنای اجرای پروژه‌های عمرانی قرار گرفت، توانست بخش درخورتوجهی از کم‌وکاستی‌های سرانه‌های خدماتی محلات پرتعداد و متراکم منطقه ۶ را جبران کند.

سهم این منطقه از فاز نخست زودبازده‌ها ۸۱ پروژه با ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار بود که همه آن‌ها تا قبل از سال ۱۴۰۲ افتتاح شد و روز گذشته خبرنگاران در یک تور خبری از مهم‌ترین پروژه‌های زودبازده اجرا شده در این منطقه مثل پارک شقایق، پیاده‌روسازی خیابان شهید دارایی، پارک خطی کال امیرآباد، زمین ورزشی خیابان حر ۱۳، پاتوق محله شهید معقول ۱۰، پارک خطی شهید باهنر و بهسازی پیاده‌رو‌های خیابان شهید بسکابادی بازدید کردند.

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۶ با اشاره به جزئیات اقدامات انجام شده در یک سال و در قالب این پروژه‌ها گفت: از هفده محله‌ای که در منطقه ۶ شهرداری هست، چهارده محله هدف بازآفرینی داریم که پروژه‌های زودبازده در آن محله‌ها اجرا شد. در مجموع و براساس مصوبه شورا و کمیته نظارتی ۸۱ ردیف پروژه با اعتبار ۱۲۵میلیارد تومان تصویب و وارد فرایند اجرا شد که خوشبختانه کلیه پروژه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح شد.

۷۵ پروژه عمرانی در منطقه ۶

احسان نجاری‌مقدم با بیان اینکه منطقه ۶ در میان دیگر مناطق شهرداری بیشترین اعتبار و پروژه را داشته است افزود: از این ۱۲۵میلیاردتومان حدود ۷۵ پروژه ویژه موضوع‌های عمرانی بود، ۳۰ میلیارد صرف فضای‌سبز شد، ۱۵میلیاردتومان در بخش فرهنگی که همان ساخت‌وساز زمین ورزشی بود هزینه شد و ۱۵میلیارد هم سهم خدمات شهری شد. ما در مجموع سبد کاملی از پروژه‌های عمرانی در این مرحله از پروژه‌های زودبازده داشتیم و از توسعه فضای سبز و آسفالت و جمع‌آوری آب سطحی تا پیاده‌روسازی و زمین ورزشی اجرایی شد.

وی کمبود سرانه‌های خدماتی و نبود زمین برای احداث آن‌ها در شرق این منطقه حاشیه‌ای را یکی از مهم‌ترین مشکلات آن دانست و تصریح کرد: محله‌های بازآفرینی منطقه ۶ بیشتر در ضلع شرقی بزرگراه بسیج واقع شده‌اند که بافت ریزدانه و شبکه معابر نامنظم و ساختمان‌های فاقد استحکام بنا بدون پروانه و پایان‌کار جزو مهم‌ترین مشکلات ما در این محدوده هستند. ضمن اینکه به لحاظ سرانه خدماتی، فضای سبز، ورزشی و فرهنگی با کمبود جدی روبه‌رو هستیم.

۲۲ میلیارد برای توسعه محله محمدآباد

اجرای ۲۲ میلیاردتومان پروژه زودبازده در محله محمد‌آباد موضوعی بود که معاون اجرایی شهرداری منطقه ۶ در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های زودبازده این محله صحبت کرد و گفت: اجرای پارک خطی ضلع جنوبی بولوار دارایی از مهم‌ترین پروژه‌های ما در این محله است که پنج‌ونیم میلیارد تومان هزینه کردیم تا این مسیر خاکی که قابلیت استفاده نداشت به پارک خطی تبدیل شود. پارک شقایق هم یکی دیگر از پروژه‌های زودبازده مهم در این محله؛ پارکی که پیش از این قابلیت بهره‌برداری نداشت و فقط تعدادی درخت با زمینی خاکی بود. همچنین در احداث مسجد جوادالائمه مشارکت داشتیم و ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان شهرداری برای ساخت این مسجد اعتبار صرف کرد.

احداث اولین فضای ورزشی در محله حر

اجرای پارک خطی کال امیرآباد، پاتوق محله شهید معقول ۱۰، پیاده‌روسازی خیابان مهریز و مجموعه ورزشی انتهای حر ۱۳ پروژه‌های اجرا شده در محله‌های معقول و امیرآباد مهم‌ترین پروژه‌هایی بود که روز گذشته شهرداری منطقه ۶ در حضور خبرنگاران از آن‌ها رونمایی کرد و با اشاره به اهمیت ساخت زمین ورزشی در محلات این منطقه گفت: ما در محدوده حر هیچ زمین ورزشی نداشتیم و زمینی هم برای ساخت آن در این محله موجود نبود که در نهایت با تملک یک زمین در این محدوده در ماجرای پروژه‌های زودبازده توانستیم یک زمین ورزشی محلی احداث کنیم. این اولین فضای ورزشی هست که در این محله احداث و سه‌میلیارد تومان برای آن صرف شده است.

سامان‌دهی همه‌جانبه محله حر

نجاری‌مقدم در ادامه و در جریان بازدید از پروژه‌های شهرک باهنر به کمبود‌های این محله پرجمعیت اشاره کرد و از ارتقای کیفیت بافت کالبدی آن خبر و توضیح داد: در شهرک شهید باهنر یک پارک خطی با هفت‌میلیارد تومان احداث شد که با ساخت آن دو هکتار به فضای‌سبز منطقه اضافه شد. در کنار آن از حر ۷۶ تا چهارراه بسکابادی با اعتبار چهارمیلیاردتومان پیاده‌روسازی شد و سه‌ونیم میلیاردتومان هم صرف بهسازی پیاده‌رو‌های خیابان بسکابادی شده است. همچنین وضعیت جمع‌آوری آب‌های سطحی حر ۴۳ و پیاده‌روسازی بولوار حر با اعتبار‌های همین پروژه‌های زودبازده سروسامان گرفت. از دیگر پروژه‌ها، پیاده‌رو‌ها هستند که ۴ میلیارد اعتبار داشت از حر۷۶ تا چهارراه بسکابادی.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->